Search

Lucky Citron – Jak jsme pomohli fakturovat rychleji (a vylepšili své služby)

Vzpomínáte si na vaše “poprvé”? Ptáte se, co to má co společného s klienty? První milostné i byznysové vztahy mají totiž mnoho společného. Jsou ta největší zkušenost. Nevíte, jak to dopadne a co vlastně děláte. Dají vám cenné zkušenosti do dalších vztahů. A pamatujete si to navždy. Taková byla i spolupráce s Lucií Zitterbartovou, copywriterkou, LinkedIn specialistkou a taky jedním z našich prvních klientů, kterému jsme pomáhali s digitalizací a automatizací (nejen) fakturace.

Důkazem, že Lucka je opravdová kouzelnice se slovy, je její copywriterská firma Lucky Citron, kde sdružuje další skvělé copywritery a pomáhá podnikatelům se zviditelněním a prodeji nejen pomocí textů, ale taky sítě LinkedIn. Ideálně obojího dohromady.

Automatizace fakturace

Když nás Lucie kontaktovala, potřebovala pomoci s automatizací některých procesů v jejím podnikání. Asi tím největším žroutem času byla fakturace. Ruční zpracovávání objednávek, vystavování faktur, a zakládání klientů bralo týmu Lucky Citron hodně času. Objednávky přicházely na e-mail. E-shop, ze kterého objednávky chodily, běžel na WIXu. A faktury se vystavovaly v Caflou, kde se také zakládaly poptávky. Naším úkolem bylo tyto činnosti a systémy propojit přes API a webhooky a tím celý proces získávání i zpracování objednávek automatizovat.

„Abych lépe pochopil, jak Lucky byznys funguje, domluvili jsme si schůzku. Tam mi Lucie popsala, že procesy jsou vlastně jednoduché, ale s rostoucím množstvím poptávek zabírají všechny ruční činnosti hromadu času. Proto hledá někoho, kdo by jí a její tým všech těchto administrativních činností zbavil.“
Adam Barta

Automatizace rychle a levně…?

Když jsme krátce zmapovali byznys procesy a specifikovali službu, požádal jsem Lucii o přístupy do Caflou, Wix i do Make, který již používala. To nám v mnohém usnadnilo práci. Díky platformám, jako je Make, dokážeme automatizace jednoduše převzít a rychle se zorientovat. Předpokládali jsme proto, že za pár hodin bude hotovo. Ale to jsme se spletli.

Tady přichází problémy…

Nejdřív nás zdrželo získání veškerých přístupů a oprávnění. To byl trochu oříšek, vzhledem k pracovní vytíženosti Lucky i jejího týmu. Další komplikací bylo také to, že platformy aktivně využívalo několik členů týmu. To ale stále nebyl takový problém. Ten opravdový problém nastal až při tvorbě řešení a práci s platformami.

Vytvořili jsme automatizaci na vystavení faktury v Caflou. Následně ale Caflou neumělo přes jejich automatizační modul tuto fakturu poslat. Jinými slovy; faktura se vystavila, ale nemohla odejít. Kontaktovali jsme tedy Petra Macka z Caflou, abychom se na tuto funkci zeptali a případně mu navrhli její přidání. Petr nám slíbil, že cca do 1,5 měsíce přidají do Caflou možnost, aby vystavenou fakturu šlo rovnou z jejich prostředí odeslat.

Pokud by nastal nějaký problém s přidáním funkcionality, měli jsme připravený i záložní plán.

„Měli jsme připravenou variantu, že vystavenou fakturu pošleme do Make a budeme ji odesílat z e-mailu. Proces by sice nebyl takhle jednoduchý, ale v konečném důsledku by to v rámci používání nebyl takový rozdíl. Každopádně jsme rádi, že Caflou funkci přidalo a my mohli proces udělat co nejjednodušší.“
Stefan Prokop

Na čem jsme se spálili… a co jsme se naučili?

Jak už to tak bývá, první vztahy bývají komplikované. A většinou problémy způsobí komunikace. Ani zde tomu nebylo jinak. 

Pozor na zadání

Naše první chyba byla v nedostatečné přípravě a specifikaci zadání. Od Lucky jsme dostali za úkol vytvořit automatizaci na vystavování faktur v Caflou z e-shopu na WIXu. Řekli jsme si: „To bude jednoduché, za 3 hodiny máme hotovo.“ Jenže pak se zadání rozšiřovalo, úkoly se větvily a z původně jednoduchého zadání se stal komplexní problém. Nakonec nám automatizace fakturace místo odhadovaných 3 hodin zabrala asi 20. (Odhad byl pouze interní – zakázka byla naceněna a zaplacena projektově. Na našem špatném odhadu jsme tak tratili jen my.)

Jeden call nestačí

Po této zkušenosti jsme svou službu vylepšili, abychom dokázali zadání lépe specifikovat a poskytnout klientovi přesnější odhad. V rámci služby a mapování procesů nyní s klienty děláme 3–4hodinové workshopy, kde krok po kroku rozebíráme firemní procesy a s každým krokem taky specifikujeme zadání. 

Odhadujeme také vliv na firemní kulturu, efektivitu a zaměstnance. Na základě požadavků dokážeme určit ty nejlepší technologie a postup. Díky workshopu se taky dozvíme možná omezení a odhalíme místa, kde by mohl nastat problém. Tato místa následně prověříme a zjistíme, jestli je vůbec možné dojít k řešení. Na základě všech těchto znalostí navrhneme postup a vytvoříme odhad.

Dnes už si bez tohoto workshopu nedokážeme spolupráci představit. Pro klienty je to taky skvělá přidaná hodnota, jelikož naprosto přesně ví, co se bude dít a že je v průběhu spolupráce nepřekvapí žádní kostlivci ve skříni.

Spokojenost zákazníka na prvním místě

I když spolupráce na naší straně probíhala dost pod tlakem, snažili jsme se odvést tu nejlepší práci a dodat řešení podle klientovo zadání. Doufáme, že se nám to podařilo.

„Spolupráci s Adamem a jeho kolegy vřele doporučuji.
Dostanete kvalitní práci na poli digitalizace procesů, automatizace a integrace systémů. Jako bonus získáte parťáky s nehraným zájem, kteří o vás budou opravdu pečovat.
Nám pomohli s propojením Caflou a Wixu a brzy se vrhneme na další odlehčení klikaček, které můj tým nyní musí dělat ručně.“
Lucie Zitterbartova

Jsme rádi, že tento byznys vztah neskončil tak rychle, jako mnoho jiných prvních vztahů. S Luckou jsme zůstali v kontaktu a spolupracujeme na dalším zjednodušení a zefektivnění procesů v její firmě. Jakmile totiž jednou okusíte kouzlo automatizace, nebudete už nikdy chtít udělat ani o klik navíc.

Chcete taky zjednodušit práci a zbavit se nudných činností, které vás zdržují od vydělávání? Napište nám nebo si zarezervujte konzultaci zdarma.

Chcete automatizovat i vaše podnikání?

Pokud vás zaujalo, jak jsme Lucii Zitterbartové pomohli automatizovat vystavování faktur, a uvažujete, jak podobně zefektivnit procesy ve vašem podnikání, máme pro vás řešení. Na základě našich zkušeností s digitalizací fakturačních procesů nabízíme možnost osobně probrat vaše specifické potřeby a najít společně optimální cestu k digitalizaci právě vaší firmy. Umožněte nám, abychom společně udělali první krok k modernizaci vašeho podnikání. Stačí si rezervovat konzultaci, a my se postaráme o zbytek.
Lucie Zitterbartová je renomovaná copywriterka a LinkedIn specialistka, která řídí obsahovou agenturu Lucky Citron. Své schopnosti využívá k vytváření poutavého a efektivního obsahu, který přeměňuje čtenáře na zákazníky. Specializuje se na profesní obsah pro LinkedIn, kde byla jednou z prvních, kdo začal publikovat články zaměřené na tisková a IT řešení. Lucie také organizuje neformální setkání pro profesionály z LinkedIn, což přispívá k budování její osobní i profesní sítě. Je aktivní v mentoringu a vedení kurzů, které se zaměřují na strategický marketing a brand building.

Chcete dosáhnout stejných výsledků i vy? Využijte konzultace zdarma!

Mé výsledky

Další případové studie

Lucie Zitterbartova
Marketing

Lucky Citron – Jak jsme pomohli fakturovat rychleji (a vylepšili své služby)

Jitka Hrdlickova
Služby

Low budget? Low code. Vlastní zákaznický portál nemusí stát majlant.

Finance

Ondřej Koběrský – Automatizace jako investice, jak se dostat od Excelu až ke klidnějšímu spánku

Neziskovka

Diakonie – Příběh digitální transformace

youtube kanál

Točím pro vás i na YouTube