Accurata: Jak má vypadat digitalizace účetní firmy?

„Hledala jsem způsob, jak efektivně spravovat data o klientech a jejich úkolech. Spolupráce mi pomohla nejen ujasnit si strukturu služeb, ale také efektivněji plánovat práci, což mi ušetří čas při obsluze více než 60 klientů. Velmi mi vyhovoval přístup – mohla jsem nahlas promýšlet možnosti, dostala jsem konstruktivní zpětnou vazbu a reálné návrhy řešení. Profesionální a věcná komunikace byla pro mě velkým přínosem. Rozhodně doporučuji a těším se na další spolupráci.“

Accurata

Petra Ungrová
Účetní, zakladatelka Accurata s.r.o.
Společnost
Accurata
Obor
Účetnictví a daňové poradenství
Služby
Automatizace
Doba implementace
4 měsíce
Velikost firmy
Malá firma
Problém
Řízení zakázek
Řešíte podobné problémy?

Pojďme to společně probrat na nezávazné schůzce.

Sdílet

Vaše podnikání roste, přibývají zakázky, vyděláváte peníze… ale taky se komplikují procesy, ubývají vám kapacity a všechno se tak nějak ztěžuje. Nevíte, kde vám hlava stojí, neopouští vás pocit, že jste na něco zapomněli, a váš kalendář je plný k prasknutí.

Přesně v této situaci byla Petra Ungrová – zkušená účetní, která se specializuje na zpracování účetnictví. S podporou jednoho až dvou spolupracovníků vede Petra zavedenou firmu accurata s.r.o., která nabízí kvalitní účetní služby a díky tomu má stabilní přísun zakázek.

Jak firmě accurata pomohla digitalizace ven z této situace? Jaké konkrétní řešení jsme zvolili a jak jsme postupovali? Který proces dělal Petře největší vrásky? A proč je skvělou inspirací pro ostatní podnikatele? Nejen to se dočtete v této případové studii.

“Neobvyklý” začátek spolupráce

„Od začátku bylo jasné, že Petra není běžný klient, který se teprve seznamuje se světem digitalizace a neví, co čekat. Naopak, moderní technologie byly už v té době přirozenou součástí práce její firmy, což vždycky vítáme.“

Petra používala účetní software Pohoda, hostovaný v cloudu u iPodniku. Pro vytěžování dokladů zvolila nástroj Digitoo a pro komunikaci a úkoly Office 365. Má za sebou školení v Digiskills na Office, Power Automate a další technologie a absolvovala Digital Leadership Masterclass u Filipa Dřímalky.

Největší výzva, kterou jsme řešili

I přesto, že firma neměla žádné marketingové aktivity, Petry pracovní kalendář praskal ve švech a poptávek přibývalo. Situace se začala pomalu ale jistě vymykat kontrole. Petra věděla, že potřebuje:

  • získat větší přehled nad zakázkami, jejich stavem a klíčovými termíny,
  • vytvořit kontrolní mechanismus, aby na nic nezapomněla,
  • lépe pracovat s časovým vytížením, zejména ve vypjatých obdobích (tedy např. před 25. dnem v měsíci, kdy se zpracovává DPH),
  • připravit firmu na růst a vytvořit flexibilní systém, který umožní snadné zapojení nových lidí a který bude držet krok s růstem firmy.

Petra už měla z praxe i školení zkušenosti s automatizací. Potřebovala ale získat nadhled a expertní pohled na problém, kterému čelila. Společně jsme tedy začali vymýšlet strategický plán a dávat dohromady jasné kroky k jeho realizaci.

Začínáme pracovat

Jako první krok v rámci spolupráce jsme naplánovali detailní konzultační workshop. Během několika hodin jsme pomocí procesních map rozkreslili celý její byznys a rozebrali ho do posledního procesu a té nejmenší aktivity. Cílem bylo identifikovat „slabá místa“, duplicity v procesech a oblasti, kde bychom mohli Petře ušetřit čas automatizací.

Co jsme zjistili a na čem budeme stavět

V rámci workshopu jsme zjistili, že nejdůležitější bod a nejpalčivější problém celé firmy je řízení zakázek. Tento proces získal největší prioritu v dalším plánování. Petra potřebovala systém, ve kterém by nejen spravovala klienty a služby, ale zároveň by v něm jasně viděla, co je hotové, kde chybí podklady a jaké úkoly ji čekají. Systém musel být flexibilní, jednoduchý, cenově dostupný a snadno přizpůsobitelný jejím potřebám a růstu podnikání.

Testování nástrojů

Společně jsme testovali několik řešení; od specializovaných nástrojů na projektové řízení, jako je Freelo, až po low-code/no-code platformy.

Petra se nakonec rozhodla pro Tabidoo – českou low-code platformu, která splnila požadavky na flexibilitu a cenovou dostupnost. Právě Tabidoo je nejčastější volbou našich klientů díky těmto zmíněným výhodám. Další výhody jsou třeba:

  • plná přizpůsobitelnost pro účetní agendu,
  • možnost snadného přidání nových kolegů bez složitého zaučování,
  • automatizované sledování úkolů a termínů.

Výsledky – co spolupráce klientovi přinesla

Na základě výběru, mapování procesů a dalších informací o firmě accurata jsme pro Petru vytvořili v Tabidoo aplikaci na míru. Postupně ji ladíme tak, aby přesně odpovídala jejím aktuálním potřebám, zavádíme nové funkce na základě jejích i našich nápadu atd.

S novým, přehledným systémem pro řízení zakázek a klientské agendy nyní firma:

  • šetří čas díky automatizovanému sledování úkolů a termínů,
  • je připravena na růst – nový kolega se může jednoduše zapojit do systému,
  • má jasný přehled nad pracovní náplní, což eliminuje zbytečný stres.

Petra díky tomu:

  • dokáže lépe plánovat svůj čas,
  • není přehlcena úkoly a povinnostmi,
  • netříští pozornost mezi spoustou aktivit a rutinních činností,
  • má možnost rozšířit svůj tým bez složitých procesních změn.

Závěr – proč a jak být jako Petra?

Ze spolupráce s firmou accurata máme obrovskou radost. Načerpali jsme tu totiž (mimo jiné) také inspiraci. Petra je skvělý příklad účetní profesionálky, která rozumí významu digitalizace a automatizace. Narozdíl od mnoha účetních kanceláří, které stále spoléhají na ruční zpracování dat, se Petra rozhodla přijmout výhody moderních technologií, naplno je využít a přizpůsobit tak svou firmu růstu i jejím vlastním potřebám.

Touto případovou studií bychom chtěli ukázat podnikatelům, že správně nastavené firemní procesy, využití digitálních nástrojů i otevřený mindset je investice, která se vyplácí. Díky ní a tomu, co vám přinese, se můžete soustředit na to nejdůležitější – na kvalitní práci pro své klienty a svůj osobní život.

„Hledala jsem způsob, jak efektivně spravovat data o klientech a jejich úkolech. Spolupráce mi pomohla nejen ujasnit si strukturu služeb, ale také efektivněji plánovat práci, což mi ušetří čas při obsluze více než 60 klientů.

Velmi mi vyhovoval přístup – mohla jsem nahlas promýšlet možnosti, dostala jsem konstruktivní zpětnou vazbu a reálné návrhy řešení. Profesionální a věcná komunikace byla pro mě velkým přínosem. Rozhodně doporučuji a těším se na další spolupráci.“

Petra Ungrová
Účetní, zakladatelka accurata s.r.o.